7 saveta za poboljšanje držanja u vožnji

Duža vožnja može dovesti do neprijatnosti vozača, poput bolova u leđima, mišićima, kostima i zglobovima. Dobra vest je da vam neke tehnike mogu pomoći da ispravite loše držanje u vožnji i izbegnete ozbiljne povrede.

Svi vozači teških vozila znaju da sedenje za volanom po ceo dan znači istrošenost tela, što dovodi do neprijatnosti u vratu, leđima, ramenima, rukama, zglobovima, prstima, nogama i stopalima i ugrožava njihovu sposobnost da rade svoje posao.

Iako su vozila ponekad uzrok povreda vozača, loše pozicionirani vozači takođe imaju veći rizik od teških povreda.

Da biste ispravili loše držanje u vožnji i izbegli ove rizike, pogledajte narednih 7 saveta koji nam dolaze iz kompanije Frotcom:

Podržite leđa

Pozicionirajte donji deo kičmenog stuba što bliže zadnjem delu sedišta. Ostavite razmak od dva do tri prsta između zadnjeg dela kolena i prednjeg dela sedišta. Štaviše, podesite ugao sedišta između 100 i 110 stepeni da biste izvršili minimalni pritisak na leđa. Ako je sedište postavljeno previše unazad, primorava vas da se nagnete napred, izazivajući bol i utrnuće prstiju.

Izbegavajte da sedite preblizu volanu

Prema studijama, veća je verovatnoća da će vozači čije su grudi bile bliži volanu zadobiti teške povrede glave, vrata i grudnog koša pri udaru u prednji i zadnji deo.

Podesite naslon za glavu

Vrh naslona za glavu treba postaviti između vrha ušiju i glave, dodirujući samo potiljak kada udobno sedite. Naslon za glavu je takođe ključan za smanjenje rizika od ozbiljnih povreda u slučaju sudara sa zadnje strane.

Koristite naslone za ruke

Nasloni za ruke sprečavaju da ruke vise duže vreme. Za bolju ergonomiju, treba ih poravnati u laktovima i saviti pod uglom od oko 120 °. Ako su ruke previše rastegnute, to može izazvati bol u ramenu i vratu.

Koristite lumbalnu podršku

Podesite lumbalni oslonac u svom vozilu (koristeći kontrole napred i nazad i gore-dole) da biste osećali ravnomeran pritisak od kukova do ramena. Ako vašem vozilu nedostaje automatska podrška, može vam pomoći lumbalni jastuk ili čak smotan peškir.

Podesite retrovizore vozila

Sprečite naprezanje vrata pravilnim podešavanjem retrovizora i bočnih retrovizora. Tačan položaj je kada vidite saobraćaj iza sebe bez potrebe da okrećete vrat.

Napravite pauze i protegnite noge

Čak i sa najboljim položajem u vožnji, umor neizbežno nastupa kada vozite duže vreme. Zato pravite redovne pauze: bezbedno se parkirajte na odmorištu ili drugom predviđenom mestu da izađete iz automobila i rastegnete se ili čak prošetate kako biste smanjili verovatnoću grčeva i bolova u mišićima.

Sve u svemu, pravilno držanje u vožnji koristi vozačima uopšte, jer značajno smanjuje bolove u leđima i probleme sa kičmom. Osim toga, ova dodatna briga o držanju prevodi se u veće blagostanje vozača i u zaštitu kompanija, koje često gubeći radnu snagu i novac zbog zdravstvenih problema vozača povezanih sa lošim držanjem. 

*izvor: frotcom.com; foto: unsplash.com/frotcom.com